Éjjel-Nappal Balaton

A BALATON ESZENCIÁJA

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon! Földi Rita vagyok, az Éjjel-Nappal Balaton alapítója és főszerkesztője.

A Balaton minden évszakban csodálatos. A nyári naplementék romantikus hangulata, a tavasszal virágba boruló mandulafák illata, az őszi túrák során felfedezett megannyi érdekes látnivaló és nevezetesség titkai, valamint a téli Balaton forralt boros korcsolyázásainak örömteli pillanatai együtt adják a Balaton esszenciáját, a felejthetetlen élményeket, melyek miatt beleszerettem a Balatonba. 

Szeretném mindezeket Neked is megmutatni. Ha velem tartasz, tudni fogod, hogy merre indulj el, mit érdemes megnézni, és hogy hová ülj be finomakat enni. Tarts velem, és elhozom neked a Balaton esszenciáját! 

Kövess itt is!

Facebook

Megosztás

Programajánló

Tihanyi Kézműves Sörfesztivál

Tihanyi Kézműves Sörfesztivál Program kezdete: július 13.
Program vége: július 15.
Település: Tihany
Régió: Balatonfüred környéke
Megye: Veszprém
Program: mind, gasztro/boros/sörös

Balatoni - Skoda - Nosztalgia és Hobbi Jármű Találkozó

Balatoni - Skoda - Nosztalgia és Hobbi Jármű Találkozó Program kezdete: július 06.
Program vége: július 08.
Település: Keszthely
Régió: Keszthely környéke
Megye: Zala
Program: mind, egyéb

Zorall Sörolimpia

Zorall Sörolimpia Program kezdete: augusztus 22.
Program vége: augusztus 25.
Település: Alsóörs
Régió: Veszprém környéke
Megye: Veszprém
Program: egyéb, mind, zenei

Rózsakő Fesztivál

Rózsakő Fesztivál Program kezdete: augusztus 17.
Program vége: augusztus 20.
Település: Badacsonytomaj
Régió: Badacsony környéke
Megye: Veszprém
Program: gasztro/boros/sörös, kulturális, zenei, egyéb, mind

Fáklyás várlátogatás

Fáklyás várlátogatás Program kezdete: június 24.
Program vége: június 24.
Település: Szigliget
Régió: Badacsony környéke
Megye: Veszprém
Program: mind, egyéb

Nemzeti Hét Balatongyörökön

Nemzeti Hét Balatongyörökön Program kezdete: július 04.
Program vége: július 08.
Település: Balatongyörök
Régió: Keszthely környéke
Megye: Zala
Program: művészeti, zenei, egyéb, mind, kulturális

G-amboree Mercedes G találkozó

G-amboree Mercedes G találkozó Program kezdete: június 28.
Program vége: július 01.
Település: Zalacsány
Régió: Keszthely környéke
Megye: Zala
Program: egyéb, mind

Városnap - Ünnepeljük együtt Siófok születésnapját!

Városnap - Ünnepeljük együtt Siófok születésnapját! Program kezdete: november 30.
Program vége: november 30.
Település: Siófok
Régió: Siófok környéke
Megye: Somogy
Program: művészeti, zenei, egyéb, mind, kulturális

Balatoni Retro Láz

Balatoni Retro Láz Program kezdete: augusztus 11.
Program vége: augusztus 11.
Település: Siófok
Régió: Siófok környéke
Megye: Somogy
Program: mind, zenei

Jazz Fiesta Balatongyörökön

Jazz Fiesta Balatongyörökön Program kezdete: július 12.
Program vége: augusztus 18.
Település: Balatongyörök
Régió: Keszthely környéke
Megye: Veszprém
Program: mind, zenei

Szavazás

Mit jelent számodra a Balaton?

Szavazok

Így készülj fel a 2017-es Balaton-átúszásra

2017.03.28.

Így készülj fel a 2017-es Balaton-átúszásra

A Balaton-átúszás a balatoni nyár egyik legnépszerűbb eseménye, amin minden évben részt vesznek ismert emberek, sportolók és lelkes úszók egyaránt. Idén - amennyiben az időjárás is engedi – július elsején rajtolnak majd el a jelentkezők a révfülöpi kikötőből, hogy 5,2 km megtétele után a balatonboglári Platán strandra érkezzenek. Most megmutatjuk, hogy mik a jelentkezés feltételei és mire van szükség a felkészüléshez!

Az elmúlt évek alatt biztosan sokan álltak úgy a Balaton-átúszáshoz, hogy elegendőnek vélték az úszástudásukat a megmérettetéshez, és az is biztos, hogy sokaknak kellett félbehagyni a versenyt az úszás közben jelentkező fáradtság, lábgörcsök és légszomj miatt. Nem elég csupán elszántnak lenni a magyar tenger átúszásához, mint minden versenyt megelőzően, itt is szükség van az alapos felkészülésre. Annak, aki csak most szánja rá magát erre, tisztában kell lennie azzal, hogy mindössze 3 hónap áll rendelkezésére ahhoz, hogy csúcsformába hozza magát. Mivel csak egészségesen lehet hozzáfogni a felkészüléshez, érdemes kikérni egy orvos véleményét, és tájékoztatni arról, hogy milyen céllal vágunk bele a rendszeres edzésbe. Akut betegség esetén először biztosítani kell a feltételeket ahhoz, hogy el lehessen kezdeni a felkészülést, így érdemes elfogadnunk az orvos tanácsait! 

Mindenekelőtt az állóképesség javítását és a technika fejlesztését kell középpontba helyeznünk, hiszen arra kell számítani, hogy egy félórás időtartamnál bizony jóval tovább fog tartani a megmérettetés. Ha nem vagyunk profi sportolók, nem érdemes a táv gyors leúszására helyezni a hangsúlyt, hiszen ennél sokkal fontosabb a kitartás, a saját biztonságunk megóvása és az elhatározás, hogy végigcsináljuk azt, amibe belefogtunk. 

A Balaton-átúszásra csak és kizárólag úgy készülhetünk fel maximálisan, ha az edzés nagy részét vízben végezzük, hiszen csak ott lehetünk biztosak abban, hogy valóban nő a teljesítményünk, folyamatosan növekszik a táv, amit leküzdünk, és hatékonyabban úszunk. Az úszómestert/edzőt kérjük meg arra, hogy figyelje az úszótechnikánk minőségét, és szóljon, amennyiben valamit nem megfelelően csinálunk. Ahogyan növekszik az állóképességünk, erősödnek a lábaink és a karjaink, érdemes egyre nagyobb távokat úszni, eközben pedig muszáj figyelni a technika megtartása mellett a levegővételre és az erőnk tartalékolására is. Az étkezésünkkel nagymértékben hozzájárulhatunk a célunk eléréséhez! 

Mire kell figyelnünk az átúszás napján?

Mind a tapasztalt úszók, mind az orvosok azt tanácsolják, hogy közvetlenül úszás előtt már ne étkezzünk, és tartózkodjunk a túl zsíros vagy fűszeres ételek fogyasztásától. Három órával a rajtolás előtt még fogyaszthatunk táplálékot, de ügyeljünk annak mennyiségére és minőségére. Érdemes a korábbi edzésekhez igazodni, és abban az úszásnemben úszni végig a távot, amiben elkezdtünk gyakorolni hónapokkal azelőtt, így nem érnek meglepetések a táv közepénél, és tisztában leszünk az átúszás teljes ideje alatt saját képességeinkkel és tartalékainkkal. Előzetes tájékozódást követően gondoskodjunk értékeinkről, felszerelésünkről, hiszen a szervezők, és az orvosi sátorban dolgozók nem vállalják érte a felelősséget. Tájékozódjunk előzetesen az időjárással, valamint a víz hőmérsékletével kapcsolatban is! Amennyiben elég meleg, nagyjából 25 fokos a Balaton, alig szükséges a zsírzással foglalkoznunk, azonban ha 22 foknál hidegebb a víz, erre nagy hangsúlyt kell fordítanunk saját biztonságunk és egészségünk megóvása érdekében. 

Néhány fontos információ!

  • Jelentkezni Révfülöpön, a kikötő mellett lehet, 8.00 és 14.00 óra között folyamatosan.

  • A vízben 18.00 óráig tartózkodhatunk, így akik gyengébb úszók, azoknak érdemes időben rajtolni, hogy kényelmesen, saját tempóban fejezhessék be a távot.

  • Az elmúlt évekhez hasonlóan, szükség van a nevezéshez egy hónapnál nem régebbi orvosi igazolásra, mely az alkalmasságot bizonyítja. Aki ezzel nem készül előzőleg, annak lehetősége van az orvosi sátorban is részt venni a vizsgálaton.

  • Nevezni 7.00 órától 13.30-ig lehet az átúszásra, a kikötőhöz közeli labdarúgópályán.

  • A táv teljes hosszán csónakok, motorcsónakok biztosítják az úszók biztonságát, így a vízben probléma esetén azonnal hozzájuk kell fordulni.

  • Mivel az átúszás napját és időpontját minden évben az időjáráshoz igazítják, így a szervezők a változtatás jogát fenntartják ebben az évben is.

A 35. Balaton-átúszással kapcsolatban a későbbiek folyamán jelentkezünk még aktuális hírekkel, addig is izgalmas és eredményes felkészülést kívánunk az idei jelentkezőknek!


Szerző: Kristóf Eszter

indexfotó: police.hu / Szabó László SMRFK | további fotók: balaton-atuszas.hu

vissza

Hozzászólások