NONSTOP BALATON

A BALATON ESSZENCIÁJA

Kedves Olvasónk!

Szeretettel köszöntelek a magazin készítői nevében! Sárközi Csaba vagyok, a nonstopbalaton.hu alapítója és felelős szerkesztője.

A Balaton minden évszakban csodálatos. A nyári naplementék romantikus hangulata, a tavasszal virágba boruló mandulafák illata, az őszi túrák során felfedezett megannyi érdekes látnivaló és nevezetesség titkai, valamint a téli Balaton forralt boros korcsolyázásainak örömteli pillanatai együtt adják a Balaton esszenciáját, a felejthetetlen élményeket, melyek miatt imádjuk a Balatont. 

Szeretnénk mindezeket Neked is megmutatni. Ha velünk tartasz, tudni fogod, hogy merre indulj el, mit érdemes megnézni, és hogy hová ülj be finomakat enni. Tarts velünk, és elhozzuk neked a Balaton esszenciáját! 

Kövess itt is!

Facebook

Megosztás

Mit keresel?

Keresett kifejezés:
Program:







Hónap:











Ünnepek & Alkalmak:
Program kezdete:
Program vége:
Megye:
Régió:
Település:
Utazás, közlekedés:
Gasztro & Bor:













Szállás:




Spec. feltételek:






Kult. & Szórakozás:









Nevezetesség:










Kirándulás:























Sport & Élmény:























Vizes sportok:







Vizes élmények:







Gyógyászat:







Rekreáció:









Olvastad már?

Somogyban dolgozhatnak a pályaépítők

2016.04.13.

Megújul a dél-balatoni és a Kaposvár–Fonyód rész
Ezen a héten már dolgozhatnak a pályaépítők a Szántód–Balatonszentgyörgy közötti vasútvonal felújításán. Így 2018 nyarára a dél-balatoni vonal teljes szakaszán megújul a pálya, csökken a menetidő, és korszerűbbek lesznek az állomások. - See more at: http://magyarhirlap.hu/cikk/52389/Somogyban_dolgozhatnak_a_palyaepitok#sthash.8sa0Nvnl.dpuf

Megkezdődhet a dél-balatoni vasútvonal Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti 53 kilométer hosszú szakaszának korszerűsítése, miután eredményesen zárult a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közbeszerzési tendere. A pályázatra három konzorcium adott érvényes ajánlatot, köztük a legolcsóbbat a Déli part 2016 Konzorcium – R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft. – nyújtotta be nettó 72,38 milliárd forint értékben. Az átépítésre a Strabag Kft., TRSZ Kft., valamint a Subterra-Raab Kft., Dömper Kft., Pannon-Doprastav Kft. alkotta konzorciumok adtak még érvényes ajánlatot.

Mint azt a NIF közölte, a beruházás kapacitásnövelő beruházással is együtt jár. Balatonszemes és Balatonlelle felső között új, második vágány épül, amely a forgalom zavartalanságát, a menetrendek betartását segíti elő. A szakaszon tizenöt kilométer hosszú zajárnyékoló fal létesül, és harminckét kilométer hosszban rugalmas, rezgéscsillapító sínágyazatot telepít a kivitelező a kritikus helyeken a környéken élők nyugalma érdekében.

Fonyód állomás és Bélatelep között új hullámtörő épül, Balatonmária­fürdőn az Őrház utcánál a tervek szerint új megállóhely létesül, így a környékbeli nyaralók, mind Balatonmáriafürdő alsó, mind pedig Balatonmáriafürdő állomás felől könnyebben megközelíthetők lesznek. A projekt tartalmazza az állomásokon magasperonok építését, biztosítva az esélyegyenlőség feltételeit, ezzel együtt a létesítmények átépítésével kényelmesebbé és biztonságosabbá válik az utasok fel- és leszállása.

A dél-balatoni vonal mellett megújul a jelenleg ráhordó vasútként működő Kaposvár–Fonyód szakasz is, amely révén Somogy és Baranya megyei településekről érhető el közvetlenül a Balaton vasúton. Ezzel együtt a beruházás elővárosi közlekedést szolgáló fejlesztéseket, azaz P+R és B+R parkolók építését, peronok átépítését is tartalmazza. Fonyód és Kaposvár esetében a fejlesztések a mindennapi személyszállítást, illetve a regionális személyközlekedést, a régión belüli központok jobb elérhetőségét egyaránt érintik.

A rekonstrukciót követően ez a szakasz is alkalmas lesz óránként nyolcvan kilométeres sebességre, amely a mostanihoz képest körülbelül húszperces menetidő-csökkentést eredményez. Szántód és Balatonszentgyörgy között százzal lehet az átépítés után haladni, így 2018 nyarától a jelenlegi hetvenöt-nyolcvan perces menetidő ötvenöt percre csökken. Ezt a beruházást anyagilag 85 százalékban az Európai Unió támogatja.

A NIF tegnapi közleménye szerint holnaptól egészen június 10-ig vonatpótló buszok közlekednek Siófok – rövid ideig Szabadbattyán – és Balatonszemes között.


Jelentős forgalomnövekedés

Az első negyedév adatai alapján egyértelműen látszik a villamosítás kedvező hatása a Csorna és Porpác közötti vonalon – közölte lapunkkal a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. A munkák tavaly értek véget a Hegyeshalom, Csorna és Porpác közötti észak–déli irányú vasútvonalon. Idén tavalyhoz képest csaknem duplájára emelkedett a teherforgalom Csorna és Porpác között, amely egyben része a Budapest–Szombathely vasútvonalnak. Tavaly a 16-os vonal Csorna–Porpác szakaszán 1607, a Csorna–Hegyeshalom szakaszán 874, a 17-es vonal Szombathely–Zalaszentiván szakaszán pedig 603 tehervonat közlekedett. Porpác és Hegyeshalom között 2015-ben mintegy másfél millió utast szállított a GYSEV, Szombathely és Zalaszentiván között pedig 380 ezer utast regisztrált a vasúttársaság.

forrás: www.magyarhirlap.hu
vissza

Hozzászólások