NONSTOP BALATON

A BALATON ESSZENCIÁJA

Kedves Olvasónk!

Szeretettel köszöntelek a magazin készítői nevében! Sárközi Csaba vagyok, a nonstopbalaton.hu alapítója és felelős szerkesztője.

A Balaton minden évszakban csodálatos. A nyári naplementék romantikus hangulata, a tavasszal virágba boruló mandulafák illata, az őszi túrák során felfedezett megannyi érdekes látnivaló és nevezetesség titkai, valamint a téli Balaton forralt boros korcsolyázásainak örömteli pillanatai együtt adják a Balaton esszenciáját, a felejthetetlen élményeket, melyek miatt imádjuk a Balatont. 

Szeretnénk mindezeket Neked is megmutatni. Ha velünk tartasz, tudni fogod, hogy merre indulj el, mit érdemes megnézni, és hogy hová ülj be finomakat enni. Tarts velünk, és elhozzuk neked a Balaton esszenciáját! 

Kövess itt is!

Facebook

Megosztás

Mit keresel?

Keresett kifejezés:
Program:







Hónap:











Ünnepek & Alkalmak:
Program kezdete:
Program vége:
Megye:
Régió:
Település:
Utazás, közlekedés:
Gasztro & Bor:













Szállás:




Spec. feltételek:






Kult. & Szórakozás:









Nevezetesség:










Kirándulás:























Sport & Élmény:























Vizes sportok:







Vizes élmények:







Gyógyászat:







Rekreáció:









Olvastad már?

Elrajtolt a Kékszalag

2019.07.18.

Ötszázhatvan hajó állt rajthoz az 51. Kékszalag Nagydíjon. Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő versenyén. Több mint 30 hajóosztály tagjai önálló versenyt vívnak egymással, a győztes várhatóan a tíz modern, kétárbocos katamarán közül kerül ki.

Már hetekkel a rajt előtt komoly érdeklődés kísérte az idei Kékszalag Nagydíjat, Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő vitorlásversenyét. Az idei 51. Kékszalag több szempontból is különleges. Egyrészt a rendező Magyar Vitorlás Szövetség ebben az évben ünnepli fennállásának 90. évfordulóját, másrészt 85 évvel ezelőtt – 1934-ben – rendezték meg az első Kékszalagot.

Az időjósok prognózisa szerint a gyenge, változó irányú alapszelet napközben legfeljebb rövid ideig tartó záporok esetleg zivatarok okozta kifutószél válthatja fel. Zivatarok is kialakulhatnak, ahol a legerősebb széllökések 55-70 km/h is elérhetik.

51. Kékszalag: a rajt

2014 óta a Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty tartja a Kékszalag rekordját, de komoly esély van rá, hogy kedvező időjárás esetén új csúcs születik, hiszen a rajtnál több mint tíz modern, rendkívüli sebességre képes kétárbocos katamarán vág neki majd a távnak.

Dr. Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSz) elnöke szerint a Kékszalag több évtizedes múltja és fokozott népszerűsége annak is köszönhető, hogy a vitorlázás és a természethez való közeledés egyre népszerűbb. Ezt mutatja, hogy ma már több mint 40 ezren vitorláznak rendszeresen és az érdeklődők, szurkolók száma is folyamatosan növekszik.


A Kékszalag ötvözi a hagyományokat és az innovációt, hiszen minden évben a korszerű, high-tech hajók mellett felvonulnak az akár 50 évnél régebben épített klasszikus vitorlások is. Egyúttal a kitartásról is szól a Kékszalag, mivel a légvonalban több mint 150 kilométeres távon még kedvezőtlen időjárási viszonyok esetén, például gyenge szélben is nagyon sokan mennek végig. A Kékszalag azért is nagyszerű, mert egyszerre szól a természetről, sportról és a magáról a turizmus szépségeiről


– emelte ki dr. Kollár Lajos.

51. Kékszalag: keleti medence

A Kékszalag Nagydíj az idén is a megszokott útvonalon halad, azaz a Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Keszthely – Balatonfüred távot kell teljesítenie a versenyzőknek.

A verseny első napja követhető az M4 Sporton. Balatonfüreden LED-falakon lehet figyelemmel kísérni a verseny alakulását. Újdonság, hogy ezúttal a verseny weboldalán és egy applikáció segítségével mobileszközökön is követhető a verseny.

A parton idén is koncertek, kulturális programok várják az érdeklődőket. Részletek itt.

51. Kékszalag: a parton

A Kékszalag nemcsak a profi vitorlázók versenye. Önmagában rendkívüli teljesítmény a tó körbevitorlázása, amely a lassúbb hajók számára akár két vízen töltött éjszakát is jelent – néha hőségben és nagyon kis szélben, néha viharos, hideg időben kell kitartania a közel háromezer résztvevőnek.

A versenyen, az 1934-es ötletadók szándékának megfelelően, már évek óta nincsenek megkötések, a klasszikus hajóknál jóval gyorsabb katamaránok és a kiülőkerettel versenyző liberák is részt vehetnek.

A csúcsot a különleges, kétárbocos Fifty-Fifty katamarán tartja, amely 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt futott be a célba 2014-ben. Józsa Márton csapata döntötte meg egyébként a klasszikus Nemere II. 57 éven át érvényes 10 óra 40 perces rekordját is, még 2012-ben.

51. Kékszalag: így vitorlázik a mezőny

Az abszolút elsőségért folyó, legnagyobb érdeklődéssel kísért küzdelem mellett sokféle hajóosztályban osztanak még díjakat. A verseny sajátossága ezúttal is az lesz, hogy a profi versenyzők, világbajnokok, sokszoros magyar bajnokok együtt rajtolnak a szinte teljesen amatőr csapatokkal. A hagyományos, egytestű hajók illetve a két- vagy háromtestű high-tech vitorlások együtt a vízen.

Az európai tavakon rendezett tókerülő vitorlásversenyek között a Kékszalag a legrégebbi, a balatoni versenytáv a leghosszabb és az elmúlt években itt vitorlázik a legnépesebb mezőny is. Az első Kékszalag versenyt 1934. július 27-én rendezte a balatonfüredi Hungária Yacht Club. 21 hajó állt rajthoz és csak ketten adták fel a versenyt. A győztes a Rabonbán nevű 30-as Cirkáló lett Ugron Gábor kormányzásával.

A Kékszalag távja légvonalban 155 kilométer, de a hajók a szélviszonyoktól függően ennél jóval többet is vitorlázhatnak. A verseny limitideje 48 óra, vagyis maximum két nap áll a versenyzők rendelkezésre a táv teljesítésére. A bajnokságot kezdetben kétévente, minden páros évben rendezték meg. 1944-ben elmaradt a versenyzés a hagyomány 1947-ben folytatódott. 2001 óta pedig minden évben megrendezik a tókerülő bajnokságot.

51. Kékszalag: Keszthely után

A verseny történetének legsikeresebb hajója a Tramontana, amely nyolcszor nyerte el a Kékszalagot. A verseny történetének legsikeresebb kormányosa Litkey Farkas tizenkét győzelmével. 2001 és 2009 között megszakítás nélkül győzött minden regattán. Rendszeresen indulnak tisztán női csapatok is a versenyen. Női kormányos először 1940-ben nyerte a Kékszalagot. Dr. Kultsár Istvánné Gordon Evelyn a Tramontana nevű hajóval 1942-ben megismételte győzelmét.

forrás és fotó: balatonfured.hu | videók: Hunsail TV


#Balatonfüred #Kékszalag #Sport #Vitorlázás, hajózás

vissza

Hozzászólások