NONSTOP BALATON

A BALATON ESSZENCIÁJA

Kedves Olvasónk!

Szeretettel köszöntelek a magazin készítői nevében! Sárközi Csaba vagyok, a nonstopbalaton.hu alapítója és felelős szerkesztője.

A Balaton minden évszakban csodálatos. A nyári naplementék romantikus hangulata, a tavasszal virágba boruló mandulafák illata, az őszi túrák során felfedezett megannyi érdekes látnivaló és nevezetesség titkai, valamint a téli Balaton forralt boros korcsolyázásainak örömteli pillanatai együtt adják a Balaton esszenciáját, a felejthetetlen élményeket, melyek miatt imádjuk a Balatont. 

Szeretnénk mindezeket Neked is megmutatni. Ha velünk tartasz, tudni fogod, hogy merre indulj el, mit érdemes megnézni, és hogy hová ülj be finomakat enni. Tarts velünk, és elhozzuk neked a Balaton esszenciáját! 

Kövess itt is!

Facebook

Megosztás

Mit keresel?

Keresett kifejezés:
Program:







Hónap:











Ünnepek & Alkalmak:
Program kezdete:
Program vége:
Megye:
Régió:
Település:
Utazás, közlekedés:
Gasztro & Bor:













Szállás:




Spec. feltételek:






Kult. & Szórakozás:









Nevezetesség:










Kirándulás:























Sport & Élmény:























Vizes sportok:







Vizes élmények:







Gyógyászat:







Rekreáció:









Olvastad már?

Élményhajózással csábítanák vízre a balatoni turistákat

2018.01.05.

A vízi élményturizmus fejlődése érdekében együttműködési megállapodást kötött a Magyar Vitorlás Szövetség és a Balatoni Elektromoshajózási Nonprofit Kft. Céljuk, hogy minél többek számára elérhető legyen az élményhajózás, és ennek szolgálatában a kikötői infrastruktúra is fejlődjön.

Világviszonylatban a kedvtelési célú hajók mintegy 70 százalékát a motoros hajók teszik ki, hiszen ezek a vitorlásokkal ellentétben nem igényelnek elmélyült vízi ismereteket, ráadásul a vitorlásoknál fellelhető sportérték nem mindenkinek fontos. A Balatonon a belső égésű motorok használata tilos, ezért a tavon egyre nagyobb teret kapnak az elektromos hajók, melyek pont úgy néznek ki, mint a tengeri kikötőkben látható elegáns jachtok, ám ezeket elektromotorok hajtják, ezáltal nem szennyezik a vizet.

A Balatonon jelenleg mintegy 600 elektromos hajó található,

ezek között a kisebb csónakoktól a 40 lábas nagy jachtokig különböző típusok közlekednek.


Bízunk benne, hogy ezeknek a hajóknak a szerelmesei a vitorlázókkal együtt még nagyobb élményt és teret tudnak nyerni jövőben a Balatonon


– mondta Viszkei András, a Balatoni Elektromoshajózási Nonprofit Kft. ügyvezetője, aki úgy vélte: a vitorlás szövetséggel való összefogás közös érdek a víziturizmus fejlesztésére.

Viszkei András szerint ugyan nem ezek a hajók jelentik a jövőt, de annak egy fontos részét képezik.

Az elektromos hajók terjedésével széles rétegeket lehet megszólítani és vízre csábítani.


A Balaton szempontjából a vitorlázás meghatározó kell, hogy maradjon


– mondta Viszkei András. Az elektromos hajók viszont ugyancsak tömegeket tudnak majd megmozgatni a tulajdonosokat és a bérlőket tekintve is.


Ezeket a hajókat bárki könnyen megtanulhatja kezelni és biztonságosabban használhatók akkor is, ha valaki nem rendelkezik sok év tapasztalattal


– hangsúlyozta Viszkei András.


Emiatt a turizmus fejlődésében is nagy szerep juthat az elektromos hajók terjedésének.


- tette hozzá.

A Magyar Vitorlás Szövetségnek stratégiai célja, hogy a vízi élményturizmusra építve mind nagyobb tömegeket szólítson meg és olyan kikötőhálózatot hozzanak létre a Balatonon, amely a kishajósok számára is hozzáférhető, illetve a tó túraszerű körbehajózhatóságát segíti.

Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) elnöke óriási lehetőséget lát a vízi élményturizmus fejlesztésében, amit a Magyar Turisztikai Ügynökség is kiemelten kezel.


Az MVSZ már készíti azt a termékstratégiai anyagát, amely illeszkedik a nemzeti turizmusfejlesztési-stratégiába


– mondta az elnök. Hozzátette, a kikötői infrastruktúra fejlesztése is elengedhetetlen. Mindez az elektromos hajók terjedését figyelembe véve olyan feladatokat is tartogat, mint az áramvételezési lehetőségek bővítése. A nagyobb teljesítményű elektromos hajók töltéséhez ugyanis már nem elegendő egy konnektor. A lítiumos vagy a nagyobb áramfelvételű akkumulátorok térnyerésével a hajóknak is nagyobb áramfelvételre lesz szükségük. A szakemberek szerint a hajók terjedésével több ilyen kikötőre is szükség lehet a jövőben. Viszkei András elmondta: mivel az elektromos hajók merülési mélysége kisebb, ezért olyan helyeken is ki lehet alakítani nekik kikötőket, ahol az építésnél az alacsonyabb vízmélység, ezáltal a mederkotrás gondot jelent.

forrás: sonline.hu


Sport Turizmus trend Vitorlázás, hajózás 

vissza

Hozzászólások