NONSTOP BALATON

A BALATON ESSZENCIÁJA

Kedves Olvasónk!

Szeretettel köszöntelek a magazin készítői nevében! Sárközi Csaba vagyok, a nonstopbalaton.hu alapítója és felelős szerkesztője.

A Balaton minden évszakban csodálatos. A nyári naplementék romantikus hangulata, a tavasszal virágba boruló mandulafák illata, az őszi túrák során felfedezett megannyi érdekes látnivaló és nevezetesség titkai, valamint a téli Balaton forralt boros korcsolyázásainak örömteli pillanatai együtt adják a Balaton esszenciáját, a felejthetetlen élményeket, melyek miatt imádjuk a Balatont. 

Szeretnénk mindezeket Neked is megmutatni. Ha velünk tartasz, tudni fogod, hogy merre indulj el, mit érdemes megnézni, és hogy hová ülj be finomakat enni. Tarts velünk, és elhozzuk neked a Balaton esszenciáját! 

Kövess itt is!

Facebook

Megosztás

Mit keresel?

Keresett kifejezés:
Program:







Hónap:











Ünnepek & Alkalmak:
Program kezdete:
Program vége:
Megye:
Régió:
Település:
Utazás, közlekedés:
Gasztro & Bor:













Szállás:




Spec. feltételek:






Kult. & Szórakozás:









Nevezetesség:










Kirándulás:























Sport & Élmény:























Vizes sportok:







Vizes élmények:







Gyógyászat:







Rekreáció:









Olvastad már?

Egy hajó - kalandfilmbe illő múlttal

2018.06.19.

Íme az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon induló hajók, amelyekre bárki jelentkezhet az Erste kezdeményezésének köszönhetően. Elsőként Czittel Lajos, a Sirocco és a hajó mutatkozik be.

Az 50. Kékszalag Erste Nagydíj fő támogatója, az Erste szeretne mindenkinek esélyt adni arra, hogy a Kékszalag legprofibb hajóin élhesse át a versenyt.

www.erstehiggymagadban.hu oldalon bárki pályázhat arra, hogy a Fantomon, a Ganz Danubiuson, az Inyamán, a Lisán, a Nemere II-n, a Previtalon, a Restlessen, a Siroccón, a Trentasettén, a Westporton vagy a Red Bull Extreme hajóján kerülje meg a tavat.

Az indulásnak nem feltétele a hajózási múlt és tudás, azonban jó tudni, hogy a kapitányok maguk választanak a hozzájuk jelentkezők közül, így érdemes megírni, miért szeretne valaki bekerülni a kiválasztott csapatba. A Hunsail.hu pedig bemutatja egymás után azt a 11 hajót, amelyekre jelentkezni lehet. Elsőként a Sirroccót és kormányosát, Czittel Lajost. 

Egy hajó - kalandfilmbe illő múlttal

A Sirocco története viszontagságosan indult, és nagyon kalandosan folytatódott. 1944-ben kezdődött meg az építése, de 1946-ban már el is adták a félkész hajótestet. Egy évvel később került vízre végül Big Boy néven ? előtte az akkori tulajdonosa a tengeri előírásoknak megfelelően alakította át, ugyanis az egyiptomi Faruk királynak szerette volna eladni.

Hogyan kezdett el vitorlázni, miért választotta ezt a sportot?

Már kisgyerekként vonzódtam a hajókhoz, vágytam arra, hogy én is vitorlázhassak, mert izgalmas, összetett sportnak tartottam. Kell hozzá kis józan paraszti ész, meteorológiai ismeret, kis fizika és erőnlét. Na persze a pályaválasztásom is köt ehhez a sporthoz, ugyanis hajóépítő lettem.

Ez technikai, taktikai vagy csapatsport – mi a fontosabb: a hajó, a jó technika vagy a jó csapat?

Ez a sport a technikai sportok közé tartozik, ha pedig többen vannak egy hajóban, akkor kell a jó csapatmunka. Kicsit olyan, mint a számítógép. Hiába van egy jó hardvered, kell hozzá a szoftver. Ha egy projekten dolgozol, akkor a csapat is fontos.

Milyen eredménnyel lenne elégedett az idei Kékszalagon?

Mivel nagyon megszaporodtak a többtestű hajók, így a hagyományos egységek hátrébb szorulnak. Kivéve, ha vihar lenne végig. Mindenesetre nagyon elégedett lennék, ha az első húszban végeznénk.

Kit tart a legnagyobb ellenfelének az idén?

A Lillafüred egységét tartom a legnagyobb kihívásnak, mert nagyon jó vitorláik vannak, gyorsak és a Detre testvérek kis szélben szinte verhetetlenek. Még náluk is nagyobb ellenfél azonban az úgynevezett ORC-számítás, amely a versenyző hajók közötti különbséget hivatott kiküszöbölni. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy több olyan hajó van, akiknek óránként 20 perc előnyt kell adnunk, ami egyszerűen kivitelezhetetlen egyenletes szélben. Ha mi befutunk és megáll a szél csak - akkor van esélyünk velük szemben.

Mit vár azoktól, akik a hajóra kerülnek? Miért vállalta, hogy egy civilt is elvisz, és mi lesz a legfontosabb, amikor a www.erstehiggymagadban.hu oldalon jelentkezők közül választ?

A legénységtől ugyanazt várom, mint magamtól: figyelmet, kitartást, fegyelmet, a szakmai tudásuk legjavát. A „civil” személyzet mellett a kapcsolat kialakítása, az élményszerzés, valamint a vitorlázás népszerűsítése miatt döntöttem. Korábban azt gondoltam, hogy a jelentkezők választanak bennünket, ha viszont a kapitányoké a választási lehetőség, akkor próbálok az első benyomásomra hagyatkozni. Úgy gondolom, aki végig szeretné vitorlázni, versenyszituációban a Balatont, az mindenképpen motivált lesz.

Mit szeret a legjobban a hajójában?

Siroccóban legjobban a megjelenését, a hajó futását, a pedigréjét szeretem, arról nem is beszélve, hogy a legelső verseny hajómat is Siroccónak hívták 15 éves koromban.

Egy hajó - kalandfilmbe illő múlttal – A Sirocco névjegye

A Sirocco története viszontagságosan indult és nagyon kalandosan folytatódott. 1944-ben kezdődött meg az építése, de 1946-ban már el is adták a félkész hajótestet. Egy évvel később került vízre végül Big Boy néven - előtte az akkori tulajdonosa a tengeri előírásoknak megfelelően alakította át, ugyanis az egyiptomi Faruk királynak szerette volna eladni. Az üzlet megkötéséhez Alexandriáig kellett volna elhajózni vele, azonban csak Szekszárdig jutottak. Itt a Gazdasági Rendőrség csempészés vádjával lekapcsolta a hajót, és a legénység több tagját őrizetbe vette. A közhiedelem szerint az egyiptomi üzlet csak fedősztori volt: valójában nagy mennyiségű aranyat és egyéb értéket akartak kicsempészni az országból a tőkesúlyban – innen ered az Aranyhajó elnevezés -, de erre vonatkozóan semmilyen bizonyíték nem került elő soha.

A hajó 1948-80 közötti időszakáról viszonylag keveset tudunk, de 1950-ben a balatonföldvári pártüdülőbe került, átesett több felújításon, és 1985-ben megkapta a Sirocco II nevet. Többszörös tulajdonosváltás után 2003-ban teljes újjáépítésen is átesett. Érdekes módon a Siroccóval 1998-ig egyáltalán nem versenyeztek. Azóta viszont folyamatosan indul a nagyhajós versenyeken, előkelő eredményeket ér el és tartja a lépést még a sok generációval fiatalabb versenytársakkal is.

  • Típus: 75-ös cirkálóTeljes hossz (LOA): 18,55 m

  • Vízvonalhossz (LWL): 12 m

  • Szélesség: 2,75 m

  • Vízkiszorítás: 9,3 tonna

  • Tőkesúly tömege: 4800 kg

  • Vitorlázat negyedszélben: 126 m2

  • Vitorlázat bő szélben: 383 m2

  • Orrvitorla: 53 m2

  • Nagyvitorla: 73 m2

  • Spinakker/genakker: 310 m2

  • Kormányos: Czittel Lajos

A játékban szereplő hajókat a www.erstehiggymagadban.hu oldalon lehet megnézni,

Erste Higgy magadban! pályázat

Nézd meg a kapitányok videóit és pályázz, hogy ott lehess a fedélzeten az 50. Kékszalagon!

konkrétan a Siroccót pedig itt: http://www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/sirocco

Erste Higgy magadban! pályázat

Nézd meg a kapitányok videóit és pályázz, hogy ott lehess a fedélzeten az 50. Kékszalagon!

forrás: hunsail.hu | fotó: erstehiggymagadban.hu


További cikkek Balatonfüred / Kékszalag / Sport / Vitorlázás, hajózás témában

vissza

Hozzászólások