Éjjel-Nappal Balaton

A BALATON ESZENCIÁJA

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon! Földi Rita vagyok, az Éjjel-Nappal Balaton alapítója és főszerkesztője.

A Balaton minden évszakban csodálatos. A nyári naplementék romantikus hangulata, a tavasszal virágba boruló mandulafák illata, az őszi túrák során felfedezett megannyi érdekes látnivaló és nevezetesség titkai, valamint a téli Balaton forralt boros korcsolyázásainak örömteli pillanatai együtt adják a Balaton esszenciáját, a felejthetetlen élményeket, melyek miatt beleszerettem a Balatonba.

Szeretném mindezeket Neked is megmutatni. Ha velem tartasz, tudni fogod, hogy merre indulj el, mit érdemes megnézni, és hogy hová ülj be finomakat enni. Tarts velem, és elhozom neked a Balaton esszenciáját!

Kövess itt is!

Megosztás

Programajánló

Élvezetes földrajzóra iskolásoknak a Tapolcai-tavasbarlang Látogatóközpontban

Élvezetes földrajzóra iskolásoknak a Tapolcai-tavasbarlang Látogatóközpontban Program kezdete: október 16.
Program vége: március 16.
Település: Tapolca
Régió: Badacsony környéke
Program: egyéb, mind

Tavaszi Regatta

Tavaszi Regatta Program kezdete: március 16.
Program vége: március 16.
Település: Balatonlelle
Régió: Balatonboglár környéke
Megye: Somogy
Program: sport/verseny, egyéb, mind

Gyenesi Íz-lelő

Gyenesi Íz-lelő Program kezdete: szeptember 22.
Program vége: szeptember 22.
Település: Gyenesdiás

Karácsonyváró napok Tihanyban

Karácsonyváró napok Tihanyban Program kezdete: december 01.
Program vége: december 17.
Település: Tihany
Megye: Veszprém
Program: gasztro/boros/sörös, kulturális, egyéb, mind

Balatoni Hal- és Borünnep | Füredi Pünkösdölő

Balatoni Hal- és Borünnep | Füredi Pünkösdölő Program kezdete: május 18.
Program vége: május 21.
Ünnepek & Alkalmak: Pünkösd

Újévi Szárszói Disznólkodás

Újévi Szárszói Disznólkodás Program kezdete: január 13.
Program vége: január 13.

Program: kulturális, egyéb, mind
Kirándulás: mind, túra/séta

Félsziget-kerülő Széchenyi István Emlékverseny

Félsziget-kerülő Széchenyi István Emlékverseny Program kezdete: szeptember 15.
Program vége: szeptember 15.
Település: Balatonfüred
Program: sport/verseny, egyéb, mind

Balatongyöröki Borfesztivál

Balatongyöröki Borfesztivál Program kezdete: július 19.
Program vége: július 22.
Település: Balatongyörök

Cilinder és lokni

Cilinder és lokni Program kezdete: június 13.
Program vége: december 31.
Település: Balatonfüred

• június-augusztus: hétfő-vasárnap 12.00-22.00

• szeptember, október: hétfő, csütörtök-vasárnap 12.00-22.00

• november: péntek-vasárnap 12.00-22.00

• december-február: iskolaszüneti napokon, valamint tematikus hétvégéken 12- 22 óráig

Bemutatás

Étterem

A Káli-medencei Kővirág mára fogalommá vált. A világ minden tájáról érkeznek ide, sok a visszatérő vendég, mert különös varázsa van a környéknek és az étteremnek is, és mert itt azt érezhetik vendégeink, hogy mindent szívvel-lélekkel nyújtunk nekik, a frissen vágott virágokat az asztalokon csakúgy, mint a tányérokra kerülő kiváló minőségű, és különleges ízvilágú, tálalású ételeket. Nyáron hatalmas napernyő alatt ülhetnek ki a kertbe. Esténként a tücskök, kabócák ciripelése, a gyertyák fénye és a kerti fűszernövények, virágok bódító illata, az ízek harmóniája és egy-egy környékben művelt szőlőből készült bor elfeledteti velünk a világ rohanását és a mindennapi gondokat. A legnagyobb nyári nyüzsgésben is nyugalmat, békét áraszt ez a hely, ahol valóban minden gondjukat letehetik a vendégek. Télen is érdemes ide ellátogatni, hiszen ilyenkor az étterem csikótűzhelyében pattogó tűz melege mellett költhetik el ételeiket, egészen különleges hangulatban. Éttermünkben többnyire környékbeli, szezonális alapanyagokból készülnek az ételek, és háromnaponta új étlapot írunk az étterem falán lógó táblákra. Persze akad itt olyan étel is, ami állandó. Például a híres Kővirágos túrógombóc, ami nagy népszerűségnek örvend. Letisztult, kifinomult ízvilággal dolgozunk, kínálatunk mindig bőséges, és választékos. Külön figyelemmel tiszteljük meg vegetáriánus vendégeinket is, akik sokféle étel közül választhatnak. Nálunk megtalálják a tökéletes menüt a hagyományos ízek kedvelői és azok is, akik szeretik az újításokat. A bor-szortiment a környékbeli legkiválóbb borászatok tételeiből áll. A háznak saját bora is van, a Kővirág Olaszrizling, amelyet Káli Balázs borász készít Szentbékkálla napsütötte domboldalain érő szőlőből. A gyerekeket és a sofőröket pedig házi szörpök és mentás limonádé várja.

Szállás

A Kővirágban hat darab, kétszintes, hatvan négyzetméteres, 4 fős lakosztály várja a pihenni vágyókat, amelyek ötvözik a népies és mediterrán lakberendezést a 21. század komfortjával. Az egykori bikaistállóból kialakított lakosztályaink vastag falainak köszönhetően a nyári forróságban üdítően hűvösek, télen pedig bent tartják a meleget. Aki itt pihen, belecseppen egy régvolt békebeli világba, miközben minden kényelem adott számára a kikapcsolódáshoz. A Kővirág bejáratával szemben álló két vendégházat is ki lehet bérelni, akár hosszabb időre is. A vendégházak, konyhával, étkező helyiséggel is felszereltek. A két ház külön udvarral rendelkezik, és egy-egy család számára nyújtanak kényelmes alkalmatosságot.

Rólunk

"Gyermekként sokat nyaraltunk a közeli Ábrahámhegyen, és beleszerettünk ebbe a vidékbe. 1998-ban vettünk házat a környéken, akkor még azt gondoltuk, csak nyaralónak. De egyre nehezebb szívvel utaztunk haza a városba, és rájöttünk, nem lehet a hétvégéket szerdától keddig húzni. Bár már 2003-ban megvásároltuk a Kővirág- ot, csak 2007-ben vettük át az üzemeltetést, amikor elhatároztuk, hogy itt szeretnénk élni. " A vendéglátás szeretete családi örökség, hiszen György nagyszülei alapították a híres szombathelyi Mészáros Cukrászdát. Kata nagypapája, Majthényi Károly alapította, és vezette a zsennyei művésztelepet a Rába partján. Sokan kérdezik, hogy mi a sikerünk titka. " Nehéz erre válaszolni, de talán azért szeretnek hozzánk járni a vendégek, mert az állandóság, mellett hajlandóak vagyunk a folyamatos fejlődésre, megújulásra, miközben tartjuk megfizethető árainkat, és ragaszkodunk a minőségi szolgáltatáshoz. Szeretünk éttermekbe járni, és vállalkozásunkat is próbáljuk, inkább a vendég szemszögéből vizsgálni. Szezonalitás és regionalitás: ez az alapelvünk a nyitás óta. Egyszerűen élményt akarunk nyújtani, amit már a környezettől is megkaphatnak a vendégek. Arra törekeszünk, hogy aki ide belép, kapjon egy kis Káli-medence esszenciát." " Hétről- hétre újítjuk az étlapot, mindig igazodva az adott évszak adta lehetőségekhez. Szezonális zöldségekkel, gyümölcsökkel dolgozunk, és igyekszünk környékbeli alapanyagokat beszerezni. Számunkra az étteremben minden nap egy színházi előadás zajlik. Amelynek éppen úgy része az étel, az enteriőr, vagy a kollégák munkája, mint a zene, a gyertyaláng az asztalon. Ha nyolcvan százalékban teljesülnek a rendezői instrukciók, a vendégek már jól érzik magukat, és a mi célunk éppen ez." " Közel vagyunk ugyan a Balatonhoz, a Káli-medence mégis teljesen más életérzést nyújt. Ellentéte a nyüzsgő part menti életnek, mégis elérhető távolságban van a tó vendégeink számára, ha strandolni, horgászni, hajókázni vagy vitorlázni szeretnének. Néhány perc autóval a káptalantóti termelői piac is, és számos feledhetetlen élményt nyújtó kirándulóhely vesz körül minket. Biztos vagyok benne, hogy aki először ellátogat erre a vidékre, olyan élményt kap, amit eddig sehol. Ha pedig egyszer itt járt, visszatér. Van valami ebben a helyben, amit nehéz szavakkal leírni. Ezt tényleg érezni kell!"

Elismerések, megjelenések

A Kővirágot tudatosan nem reklámoztuk, sokáig még cégérünk, útba igazító táblánk sem volt. Abban hittünk ugyanis, hogy a legnagyobb és leghitelesebb elismerés számunkra, ha szájról-szájra terjed az étterem és a szálláshely híre. Az első cikkek tehát vendégeink tollából születtek, és egyre több gasztronómiai újságíró látogatott meg minket. Ma már egyre több díjat tudhat magáénak a Kővirág. Évek óta benne vagyunk például a Népszabadság / Dining Guide Top 50-100 éttermében, szerepelünk a legjobb balatoni éttermek között, a TripAdvisoron régió győztesek vagyunk, és megkaptuk tőlük a Kiválósági Tanúsítványt. A Gault Millau étteremkritikával foglakozó intézmény 11 ponttal jutalmazta éttermünk teljesítményét. Elnyertük a Best of Budapest and Hungary kiadvány legjobb vidéki étterem címét is. Számunkra mégis a visszatérő Vendég a legnagyobb elismerés!